Dlaczego olaliśmy polskie porty? | Porty morskie




ZOSTAW SUBA: https://bit.ly/2P2vBza Ciekawostki na fejsie: https://www.facebook.com/stacmnienato/ ⬇ ⬇ ⬇ KLIKNIJ TUTAJ PO WIĘCEJ⬇ ⬇ ⬇ UDOSTĘPNIJ MATERIAŁ I OCEŃ Najstarszy środek transportu który dzięki tysiącom lat dopracowywania może być dzisiaj niezwykle bezpieczny, sprawny i przede wszystkim ekonomiczny. Wielka nośność i niska cena pozwalają towary wielkogabarytowe p ... Oglądalność i zainteresowanie: 37229, czas trwania 9m 56s, otrzymana ocena 1698, reakcje 140. Więcej tu: wymiana szybki iphone 8 tyle też tu przeczytasz.
- 1:10 ten złoty budynek, gdzie to jest?
- Panowie - nie odpowiedzieliscie na postawione pytanie - DLACZEGO ? Bo to ze olalismy to wszyscy wiedza.
- 2:51
- 2:52. Bekowe
-
- Holandia, Włochy i UK mają 7 razy większy transport wodny bo Holandia jest podłużna a jest dłuższy fragmenty na dostęp do morza, Włochy bo są otoczeni morzem z 3 stron a UK to wyspa więc nic dziwnego że mają 7 razy lepiej rozwinięty transport wodny gdy w Polsce tylko jakieś 50% północnej granicy ma dostęp do morza.
- Akwen wodny to pleonazm :p
- Po statystyce portow nawet najwiekszy nielot powinien zrozumiec jedno: przez ostatnie dwa pokolenia durne elitki zrobily z Europy Eurozadupie i centrum swiatowego handlu jest teraz na Pacyfiku. Tych durnych elitek EU do tej pory nie rozliczono.
- Na Helu nie ma już portu wojennego, a przynajmniej nie stacjonują tam okręty Marynarki wojennej.
- Chciałbym bardzo zobaczyć odcinek o polskiej gospodarce rolno-spozywczej
Wiem że to mocna strona i trzeba ludzi uświadomić o zagrożeniach że strony eu tej gałęzi tj. Dzika prywatyzacja(stało się trudno) ale Niemcy ślina się na nasze silne cukrownie.
- Super chłopaki ale błagam jak najmniej (naj) już znam na pamięć te topy10!
- 08:25 - warto dodać że to 25% to pewnie jachty albo marynarka wojenna lub statki szkolno badawcze, nie ma statków handlowych pod polską banderą. Nawet lotos petrobaltic ma tanią banderę.
- Dla czego PO i PSL olało całą Polskę i ja próbowało do reszty sprzedać
- "Dlaczego olaliśmy polskie porty?" Film ma dziewięć minut, a może trzy są o polskim transporcie morskim. Jedyny powód dlaczego olaliśmy polskie porty to według Was to, że z powodu naszego położenia wybraliśmy drogi? Trochę słabo. Odpowiadając na wasze pytanie zadane w tytule filmiku można by wskazać:
- niekorzystną pozycję naszego nabrzeża w porównaniu z Morzem Śródziemnym czy Północnym - komu by się chciało tutaj wpływać?
- w czasach komuny polskie porty miały lepszą pozycję dzięki żelaznej kurtynie, gdy nastał wolny rynek nie mieliśmy szans konkurować z Zachodem przez co staliśmy się portami feederowymi dla Zachodu.
- a to m. in przez zacofaną infrastrukturę. w 1990 mieliśmy tylko jeden terminal kontenerowy w Gdyni - a to są dzisiaj podstawy transportu morskiego, a nawet nie chce mi się sprawdzać ile miał taki Rotterdam. Teraz robi się trochę lepiej jest bodajże 6 takich terminalu w tym mocno rozwijający się DCT w Gdańsku + nasz kochany rząd "planuje" wybudować port centralny w Gdańsku, port zewnętrzny w Gdyni i bodajże jakiś terminal w Świnoujściu. By wzmocnić naszą pozycję w basenie morza Bałtyckiego, choć cholera wie co z tego wyjdzie. Elbląg ma jeszcze zyskać na przekopie mierzei Wiślanej.
Ogólnie robicie zajebiste filmiki, ale niestety ten to niewypał :/
- Być może przy Chinach w internecie wygląda to średnio, ale na żywo robi potężne wrażenie.
Porty w Trójmieście cały czas się rozwijają. W Gdyni 17% wzrost w porównaniu do poprzedniego roku w ilości członków załóg przyjętych w porcie.
Do roku 2030 według planów będzie dwa razy większy port i będzie przyjmował 4 razy więcej kontenerów.
Polecam zobaczyć jak to wszystko jest wielkie na żywo i popłynąć w rejs stenaline do Szwecji albo nawet z Gdyni do Jastarni - niesamowite wrażenia :)
- Dlaczego? Bo unią rządzą Niemcy, które nie lubią konkurencji.
- "Bierz sztachetę, walczmy jak męszczyźni" Hashanah nie mogę😆😆
- MICHAŁ ogarnij sie z tym jedzeniem bo tyjesz w oczach , a to nie wygląda zbyt korzystnie w kamerze..... Taka mała rada
- Dałem w góre ale mało było o polskich portach. Przydał by się jeszcze jeden odcinek np o Gdańsku, jak zorganizowany jest przeładunek, jakie dźwigi są, jakie jest połączenie lądowe do portu, o naftoporcie, itp.
- Polska ma dostęp do morza i nie korzysta a ile kraji zazdrości morza
- Może film o sieci ładowarek elektrycznych samochodów w Polsce? Jak wygląda teraz, jakie są plany, czy jest jakaś aktualna mapa ich? Ceny i system energetyczny- czy wytrzyma masową elektromobilność?